Wednesday, March 3, 2010

~Sejarah & Peta~

Salam....

Dulu time secondary school kan form 1 to form 3 wajib amik subjek Geografi???? Kalo ingat time 2 aku bukanlah pengemar subjek ni..soh cari koordinat suatu tempat konfirm aku tak dpt jwb..n seyesly aku slalu nak tiru..*nak tiru ok bukan tiru hehehe tapi aku kena juga buat sendiri coz nanti exam mestilah buat sendiri kan...yg paling,sgt n terlalu xbestnya bila cikgu soh hafal peta n lukis peta..ya Allah...sungguh aku tak suka..nak senang lukis aku belilah kertas minyak..kan kertas minyak jarang so aku boleh tekap ja peta kat buku teks 2..so siaplaa peta aku hehehehehe

naik form 4 to form 5..legaaa fuhhh aku tak perlu amik Geografi lagi...hepinyaaa no more Geografi.

tapi
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

aku tak sangka pla yg time kat skola tinggi ni aku kena alami lagi menghafal peta segala ni..ya Allah..takutnyaa. Aku kena hafal peta ni untuk subjek Sejarah Eropah aku...



urm peta ni bukan nak hafal negara utama ja..tapi kena hafal bandar besar juga sekali..kalo tak hafal mcm mana nak jawab exam kan....hehehe so...aku pun hafal...ujian ni...lect akan sebut nama negara ka negeri ka bandarka yg dia nak so kena tunjuk kat mn tempat 2...dia dah sediakan peta yg besar..so kenalah cari..dia akan tanya 5 buah negara dan 5 negara 2 kena cari dalam masa 1min 40 saat..hehehehe hebat x?hebat x?? so...Alhamdulillah aku dpt juga jwb dengan jayanya..ialah bagi org yang terer tutu mata pon ley jwb tapi kalo mcm aku ni..yg tak seberapa ni...hepilaa dpt jawab semua..syukur syukur hahaha

2 ja sebenarnya hehehehe dlm sejarah pon ne ingat peta..ialahkan kalo tak ingat mcm mana nak tunjuk tempat peristiwa 2 berlaku...yayyyyyyyy adakah aku terlewat untuk menyedari kaitan geografi dgn sejarah???huhuhu

0 comments:

~My Memories~

Daisypath Anniversary tickers